Šiemet vėl leisimės į kelionę alyvuogių aliejaus

keliais. Aplankysime mūsų draugus , vietinius ūkininkus, džiaugsimės susitikimu su seniai matytais žmonėmus. Žinoma,   ragaudami graikiškus skanėstus. Sekite naujienas 🙂

Pirmo spaudimo alyvuogių aliejų pažinome kelionės po Graikiją metu.  Viskas  prasidėjo nuo graikiškų vestuvių, kuomet teko susipažinti su graikų virtuve, papročiais. Po kelionės liko noras dar kartą grįžti į  Graikiją  ir  iš arčiau pažinti šį kraštą, pamatyti Graikijos gamtą  ir pasimėgauti  graikų tautos kulinariniu paveldu. Per kelerius metus apsilankėme šiaurinėje Graikijoje, Atėnuose ir ilgesniam laikui „apsistojome“ Kretoje. Būtent ši sala yra lengvai pasiekiama iš Lietuvos. Dabar galima naudotis kelių oro vežėjų paslaugomis.  Vieni renkasi kelionių organizatorių paslaugas, kiti – pigius skrydžius. rekomenduoju bilietus pirkti tiesiai į užsakomuosius reisus iš avia kompanijos atstovo

Alyvuogių aliejaus pažinimas

Keliaujant po Kretą visai nereikia kelionių agento  ar viešbučių “viskas įskaičiuota”. Pirkite tik viešbutį su pusryčiais. Pietums dažnam pakaks arbūzo su feta sūriu,  ar vynuogių. O vakarienę maloniai praleisite vienoje iš  daugelių Kretos tavernų. Jei jums patinka ramybė, rekomenduoju  rinktis Kretos pietus. O jei norite daugiau šurmulio – rinkitės šiaurinę dalį. Ir būtinai nuomokite automobilį. Geriausia savaitei –  dviem, priklausomai, kiek ilgai tęsiasi Jūsų atostogos. Nuomos kompanijas galiu rekomenduoti: Populiarias E-95 markės benzinas degalinės 2019 metais kainuoja  apie 1,6€/1ltr. Jei pageidaujate daugiau keliauti ir turite daugiau laiko, galite apsistoti ne viename , o keliuose viešbučiuose. Rinkitės mažus šeimyninius viešbutukus. Jie turi daugiau graikiško savitumo . Maistas juose artimas tam, ką valgo patys graikai.

Ką pamatyti Kretos saloje?

Aplankykite Chania , Rethymno , Agia Galini , Spili . Vakare sustokite Argyropoli. Verta aplankyti Zeus  urvą, Arkadi  ir Preveli  vienuolynus. Jei būsite rytinėje Kretos dalyje, aplankykite AGios Nikolaus ,  bet neverta važiuoti į Vai  paplūdimį . Labai rekomenduoju nuvykti  į   Komos . Komos paplūdimys yra netoli Matala , kuros tikrai neverta lankyto . Nebent esate Kretoje pirmą kartą ir norite pamatyti daugelyje reklaminių bukletų pavaizduotos uolos . Matolje paprastai būna  daug turistų, teks mokėti už gultus ir  automobilio stovėjimą.  Apsistokite Kalamiki  miestelyje. Galite  pavakarieniauti Delfinia  tavernoje ir pasivaikščioti kelių kilometrų ilgio smėlio paplūdimiu. Tinkamas Alexader beach hotel .

Jei būsite vakarinėje Kretos dalyje, būtinai aplankykite Samarijos tarpeklį. Bet į ten važiuokite su vietiniu kelioniu organizatoriumi  arba naudokitės Jūsų kelionių organizatorių paslaugomis. . Mes  vykome su Novaturu, tai likome patenkinti ir sužavėti Samarijos tarpekliu. Tikrai žinau, kad vieno karto bus negana. Teks tarpeklį įveikti dar kartą. Kelionė  tarpekliu baigiasi pietumis vietinėje tavernoje ir kelione laivu. Tai tikrai fiziškai varginanti bet  įspūdinga  kelionė, todėl kitą dieną  suplanuokite vienos dienos poilsį prie jūros. Prireiks :). Vakarinėje Kretos dalyje aplankykite Chania.  Šis meistas yra visai kitokios architektūros nei kiti Kretos  miestai . Tai lėmė istorinės aplinkybės. Chania ilgai buvo venecijiečių miestas .    Keliaujant į Chania mes automobiliu nuvažiavome iki ” Balos”. ( galerijos yra kelios nuotraukos iš ten). IJūsų nuotraukos bus įspūdingos.  Pasiekti “Balos” galite dviem būdais. Važiuoti bekele, kalnų keliuku. arba plaukti laivu iš Chania.  ir vienas , ir kitas turi savo privalumu.  Važiuodami būtkite atsargūs ir neskubėkite. Kelionei automobiliu geriau tiks “džipas” .

Kita magiška vieta – Elafonisi . Šis paplūdimys puikiai tiks tėvams  su mažesniais vaikais.  Labai seklu, kaip sako “Vandens iki kelių”.  Patariama pasiimti skėčius. Mums lankantis Elefonisi , visi gultai buvo užimti, bet vietos ant smėlio buvo 🙂  Buvom Rugpjūčio  men  , gal todėl   ten sutikome  daug turistų. Patiko   bendras vaizdas –  visi  lyg pingvinai Antarktidoje.   Mums patiko važiuoti geru ir vingiuotu  keliu, teko įveikti siaurą tunelį. Būtinai  aplankykite Sofijos uolą.  GKelionei  pastaruosius paplūdimius skirkite dvi dienas.

Kadangi mes pasiskiepijome, tai su džiaugsmu važiuosime į Kretą.  Ragausime  alyvuogių aliejų  , feta ir visus skanėstus. . Kelionę suplanavome nedelsdami, nes norime susitikti su draugais iš ūkio, kur spaudžiamas alyuogių aliejus