Tinkamiausias alyvuogių aliejus kepimui

Ar  yra tinkamas naudoti  pirmo spaudimo alyvuogių aliejus kepimui ?  

Mano atsakymas taip. Bet ne bet koks alyvuogių aliejus tinkamas kepimui.  Tinka tik “extra virgin oilve oil” kurio rūgštingumas yra  nuo 0,2 iki 0,8.(žiūrėkite ant aliejaus pakuotės).

 Kartais manoma, kad kaitinant, riebalų rūgštys gali oksiduotis , riebalai galimai reaguoja su deguonimi ir tampa pažeidžiami. O kaip yra iš tikrųjų? 
Tai daugiausia lemia riebiųjų rūgščių molekulių dvigubi ryšiai. Dėl šios priežasties sotieji riebalai (be dvigubų jungčių) yra atsparūs dideliam karščiui, o polisotieji riebalai (daug dvigubų jungčių) yra jautrūs ir pažeidžiami. Pasirodo, kad pirmo spaudimo alyvuogių aliejus, kuriame yra daugiausia mono nesočiųjų riebiųjų rūgščių (tik viena dviguba jungtis), iš tikrųjų yra gana atsparus dideliam karščiui. 

Vieno tyrimo metu tyrėjai 36 valandas kaitino ypač gryną alyvuogių aliejų iki 180 laipsnių Celsijų. Aliejus buvo labai atsparus oksidacijai. Kitame tyrime buvo naudojamas pirmo spaudimo alyvuogių aliejus. Jį kaitino 24–27 valandas, kol jis pasiekė kenksmingų laikomų oksidacinių pažeidimų lygį
Apskritai, alyvuogių aliejus atrodo labai saugus … net ir virimui prie gana stiprios ugnies. Alyvuogių aliejus yra ypač sveikas.
Žmonėms, sergantiems širdies liga ar turintiems didelę riziką ja susirgti ateityje, alyvuogių aliejus tikrai yra „supermaistas“.
Bet… vartokite tik tikrą pirmo spaudimo aliejų

kepimui ir virimui alyvuogiu aliejus

Pirmo spaudimo alyuogių aliejus kepimui

Kepimui galima nauaudoti tik tikrą šalto spaudimo alyvuogių aliejų kuriame yra antioksidantų. Jei antioksidantų nėra, (naudojamas prastos kokybės aliejus) kepamas patiekalas yra paveikiamas kancerogenų . Bet kokie riebalai prie tam tikros temperatūros pradeda degti. Tik iš žalių alyvuogių šaltai spaustas aliejus neleidžia susidaryti kancerogenams arba kitaip tariant laisviesiems radikalams.  Mes  jų  nematom plika akimi, bet tai  patvirtina laboratorijos.  Todėl netaupykite savo sveikatos sąskaita, naudokite tik šaltai spaustą alyvuogių aliejų . 

Teiginys, kad kepti ypač gryname šaltojo spaudimo aliejuje negalima – ne visada teisingas. Maistui vartojamo aliejaus maksimali kaitinimo temperatūra (temperatūra, kurią viršijus aliejus pradeda rūkti) priklauso nuo laisvųjų riebalų rūgščių kiekio (t. y. aliejaus rūgštingumo). Kuo mažesnis aliejaus rūgštingumas ( pvz 0,2) , tuo aukštesnė maksimali aliejaus kaitinimo temperatūra.

Rafinuoto aliejaus, pvz.: rapsų, augalinio, saulėgrąžų, žemės riešutų, ryžių sėlenų ir t. t., rūgštingumas beveik lygus nuliui, nes rafinuojant pašalinamos laisvosios riebalų rūgštys. Tokie aliejai taip pat tinka kepimui. 
Bet bet koks aliejus tinka tik vienam kepimui. 

Vis gi alyvuogių aliejus yra labiausiai  žinomas ir dažniausiai naudojamas aliejus maisto gaminimui. Aukščiausios kokybės pirmojo spaudimo alyvuogių aliejus  užsitarnavo   gerą reputaciją. Jis draugiškas Jūsų širdies ir kraujagyslių sistemai, turi daug antioksidantų  .  Dėl šių privalumų  „extra virgin olive oil“ naudokite su bet kokiu maistu ( man tik netinka su burokėlių ir kopūstų salotomis).

Aš alyvuogių aliejaus nenaudoju skrudinimui . Aukšto  kokybės aliejų naudoju  žuvies , įvairių kepinių  , jautienos kepsnių , jautienos maltinukų kepimui, pilu jį  į troškinius . Pagal naujausius mokslinius straipsnius kepimo temperatūra neturi viršyti 240 ºC . 

Jei Jūsų virtuvėje vyrauja skrudintos bulvytės, spurgos, skrudinta vištiena, naudokite lydytą sviestą .  Rinkitės patys.

O mes alyvuogių aliejų naudojam kasdien.