Alyvuogių aliejus maisto ruošimui

Ar galite pirmo spaudimo alyvuogių aliejų naudoti virimui ir kepimui ?

Kaitinant , riebalų rūgštys gali oksiduoti. Jie reaguoja su deguonimi ir tampa pažeidžiami. Ar ši minti teisinga?
Tai daugiausia lemia riebiųjų rūgščių molekulių dvigubi ryšiai. Dėl šios priežasties sotieji riebalai (be dvigubų jungčių) yra atsparūs dideliam karščiui, o polisotieji riebalai (daug dvigubų jungčių) yra jautrūs ir pažeidžiami.
Pasirodo, kad alyvuogių aliejus, kuriame yra daugiausia mono nesočiųjų riebiųjų rūgščių (tik viena dviguba jungtis), iš tikrųjų yra gana atsparus dideliam karščiui. Vieno tyrimo metu tyrėjai 36 valandas kaitino ypač gryną alyvuogių aliejų iki 180 laipsnių Celsijų. Aliejus buvo labai atsparus oksidacijai . Kitame tyrime buvo naudojamas pirmo spaudimo alyvuogių aliejus. Jį kaitino 24–27 valandas, kol jis pasiekė kenksmingų laikomų oksidacinių pažeidimų lygį .
Apskritai, alyvuogių aliejus atrodo labai saugus … net ir virimui prie gana stiprios ugnies.
Alyvuogių aliejus yra ypač sveikas.
Žmonėms, sergantiems širdies liga ar turintiems didelę riziką ja susirgti ateityje, alyvuogių aliejus tikrai yra „supermaistas“.
Bet… vartokite tik tikrą pirmo spaudimo aliejų

kepimui ir virimui alyvuogiu aliejus